dilluns, 1 d’agost de 2016

Les pitjors pel·lícules que he vist

Amelie

Amelie és una noia que no té amics i que a les seves estones lliures es dedica a tirar pedres i a colar-se a la casa del veí per canviar-li la pasta de dents per crema pels peus, canviar-li l'hora del despertador,etc.. Amelie té mirada de psicopata (i ho és), no riu mai, plora perquè si, no s'emociona en res, creu que per ajudar a algú has de rebre alguna cosa positiva a canvi i és per això que ajuda no perquè li interessi l'altre persona o senti alguna classe de sentiment cap a ella. La seva vida és un conte màgic, amb els seus objectes especials i situacions "estranyes". Amelie s'ha quedat en la infantesa, en comptes d'analitzar la seva pròpia existència, preguntar-se què vol ver amb la seva vida, conèixer gent i món nou, buscar el perquè de les coses, es refugia en els petits plaers de la vida com enfonsar la mà en un sac de llegums, partir el carmel cremat de la crema catalana i fer rebotar les pedres en el canal de Saint Martin. Els altres personatges que apareixen a la pel·lícula no es queden enrere, aquell que recull fotos del "fotomatón", el que roba un gnom de jardí al seu pare, per enviar-li fotos de ciutats en que no ha pogut estar. A mi no em sembla malament que la gent es diverteixi en les petites coses, però si només vius de les petites coses passa que acabes sent un idiota com a Amelie i companyia, a més es pot disfrutar de les petites coses sense ser un gamarús, també tenint inquietuds . El director ens vol vendre que per fer aquestes petites coses ja ets una persona especial i única i molta gent s'ho va tragar.



Amelie, és el clar exemple dels "valors" incrustats a la societat postmoderna que ens ha tocat viure ,amb missatges com el  disfrutar de les petites coses fugaçes, la creença en el destí i la màgia, l'estètica per sobre del contingut o creure's que per actuar o vestir d'una determinada forma et fa únic i especial. I això últim ho dic perquè Amelie va crear tot una sèrie d'adolescents que imitaven la seva estètica i forma de comportar-se perquè era "diferent", que preferien tirar pedretes i instalar-se en una bombolla que enfrontar-se a la vida. 


Batman & Robin

Aquesta és la típica peli que mires quan erets petit i no recordes tant dolenta com diuen les crítiques, però que tornes a veure (no tota, perquè tampoc es tracta de torturar-se), i si, és dolentíssima.

Les actuacions són terribles, Clooney fent de Batman no cola, continua fent el seu paper típic de guaperes galan, a més Batman és un paio fosc que precisament no li agrada ser el centre d'atenció ni ser el més famós, com fa Clooney en aquesta peli. Scharzenegger, fent d'home gel, sinó fa el pitjor paper de la seva carrera s'hi acosta molt, Thruman fent el paper de dolenta sexy no cola. Els diàlegs i les "bromes"són patètiques. Els decorats són una horterada i Gotham a perdut la seva atmosfera fosca i decadent.

-Els vestits de Batman i Robin incorporen mugrons.

-Salts acrobàtics a l'estil Disney.

-Bati-targeta de crèdit, si, Batman porta una targeta de crédit tunnejada.

-Batmòbils horteres amb llums de mil colors.

-Batgirl que apareix al final, fent salts amb tacons.

-Guió cutre que no s'aguanta per enlloc. Home Gel que se'n va de cop perquè si, i li diu a Batman que ja acabarà amb ell un altre dia; i que té la curació per la seva dona però que dóna a Batman per salvar el majordom, per què no la fa servir per la seva dona?





Campo de Batalla: la Tierra (2000)

2000

EUA 

Director: Roger Christian

Actors: John Travolta, Barry Pepper, Forest Whitaker, Kim Coates, Richard Tyson, Sabine Karsenti

La cosa va que a l'any 3000 la terra és un planeta desolat perquè fa 1000 anys que uns alienígenes anomenats Psychlo van acabar amb les defenses terrestres i esclavitzaren a tota la humanitat. Un jove humà, Jonni Goodboy Tryler és la única esperança de la humanitat. La història està basada en una novela de Hubbard, el creador de la cienciologia (John Travolta n'és membre) que apart d'escriure noveles de ciència-ficció es va muntar la seva pròpia secta basant-se en aquestes.
Els cienciòlegs creuen que uns extreterrestres van posar la vida a la terra, entre altres parides.
Dir que és una inmensa deixalla plena de fems, es queda curt per definir aquesta peli. Efectes especials cutres, diàlegs buits i males interpretacions.



Caótica Ana

Ana és una jove que pinta quadres i que viu a Evissa en una cova amb el seu pare; un dia, una mecenes rica del cagar, veu els seus quadres i li ofereix anar a Madrid, on disposa d'una casa per diversos artistes joves. Allà Ana farà una amiga (l'actriu és la cantant Bebe, que per ser suaus, diguem que no actua gaire bé) i coneix també un pintor saharauí que estudia cinc carreres, Ana comença a tenir visions i és hipnotitzada diverses vegades, quan és hipnotitzada és com si veiés la vida d'altres persones. Amb tot això, el pare d'Ana es posa molt malalt i ella li fa una visita a Eivissa, s'abracen mentre enmig d'un concert d'un cantautor i s'acomiaden per sempre (moment llàgrima). Ana, no se sap com acaba en el veler del pare de la seva amiga que va a EUA, allà descobreix (no se sap com) que les vides que veu quan la hipnotitzen són cosa de bruixeria india. Ana defeca a la cara d'un polític ianqui masclista, partidari de la guerra d'Irak, fi.

Tòpics progres de la peli:

-El rotllo hippie d'Eivissa.

-"Feminisme" barat que inclou frases com: "Los hombres sólo son polla y las mujeres putas", "Todos los hombres son violadores". Això si, Medem es passa la peli fent despullar l'actriu, que el paper que fa és fatal, però maca s'ha de dir que és. Fa poc, vaig veure una peli que tracta el tema del feminisme i que li dóna mil patades, a més gravada amb molts menys recursos (tota la peli passa en un teatre), La Venus de las pieles, del Polanski.

-Aparició del poble perseguit per un estat, el poble saharauí oprimit pel Marroc. El noi saharauí tot i ser perseguit i haver viscut una vida molt complicada, és un superdotat que estudia cinc carreres.

-Els ianquis són molt i molt dolents, per això al final de la peli no falta el polític ianqui masclista, ignorant i partidari de la guerra d'Irak.

L'únic positiu de la peli, és la fotografia, els bonics paissatges d'Eivissa, que es podrien aprofitar per algun documental.


Daredevil

2003
EUA
Director: Mark Steven
Repartiment: Ben Affleck, Jennifer Garner, Colin Farrell, Michael Clarke Duncan, Joe Pantoliano, Jon Favreau.



Directe a la llista del top de les pitjors pelis basades en un còmic, igual que Batman & Robin, potser aquesta no és tan dolenta, però. Ben Affleck fent de Daredevil amb la seva cara pensida de pomes-agres habitual, no cola, actua com el cul i el traje li va petit, les dones que posen són guapes per atreure el sexe masculí, però actuen igual de malment.. El motiu de Dardevil per convertir-se en superheroi es basa en els tòpics de venjar la persona estimada i salvar la humanitat dels dolents.

No mireu la peli, la sèrie si que està ben feta, ambientació ben aconseguida, els actors i baralles creïbles, una bona adaptació del còmic, no com la peli.


Los ángeles de Charlie

Passo de comentar res sobre aquesta escombraria que si ha tingut èxit és pel merchandising i el repartiment femení de les protagonistes.


Raza




1941

Espanya

Director:

José Luis Sáenz de Heredia

Guió: José Luis Sáenz de Heredia, Antonio Román (Novela: Francisco Franco)

Actors: Alfredo Mayo, Ana Mariscal, José Nieto, Blanca de Silos, Rosina Mendía, Pilar Soler, Julio Rey de las Heras, Luis Arroyo, Raúl Cancio, Manuel Arbó

Película amb el guió basat en un novela de Francisco Franco, si Paquito, el dictador, a més ell va estar en el rodatge, fent canvis,etc. Aíxi que pràcticament n'era el director. Es tracta d'un pamflet propagandístic del règim, dos anys després de la guerra. No és estrany que els dictadors es preocupin per fer propaganda mitjançant el cinema, per exemple la directora nazi Riefensthal amb el documental el Triunfo de la voluntad. A diferència d'aquesta on la posada en escena és brutal i on el missatge propagandístic està molt ben realitzat, Raza està mal gravada, els guions són cutres i tòpics i els rojos només volen cremar esglésies i portar a Espanya a la misèria perquè són molt dolents.

Narra la història d'una família de quatre germans, Isabel, Pedro, José i Jaime. Isabel es casa amb un alt comandament que acabarà lluitant amb l'exèrcit nacional, Jaime és un religiós, José només està interessat en els diners i es converteix en un malvat diputat republicà, i José (una personificació de Franco) és l'únic disposat a morir per la pàtria. José el final se'n dóna compte del seu error i deserta del camp republicà per la "raza".

Al final de la peli durant una desfilada militar per Madrid, un nen li pregunta a la seva mare:

Fill: ¡Qué bonito es todo!, ¿Como se llama esto?

Mare: "Esto se llama raza, hijo mío"

O aquesta frase casposa:

"Son ellos, los que sienten en el fondo de su espíritu la semilla superior de la raza, los elegidos para la gran empresa de devolver a España a su destino. Ellos y no vosotros, materialistas sordos, llevarán sus banderas hasta el altar del triunfo. Para ellos fatalmente ha de llegar el día feliz de la victoria..."

Altres pelis dolentes que he vist: Anaconda, Brácula: Condemor II, Los immortales II, Píxels, Zoolander, Zohan: licencia para peinar. 

En aquest enllaç podeu veure la llista de les considerades pitjors pel·lícules de la història:
Las peores películas de la historia



PD: I aquí la llista de millors pelis que he vist, però sense comentar, per no fer spoilers:

Alguien voló sobre el nido del cuco
American Beauty
Amores perros
Antes del amanecer
Arrugas
Bailando con lobos
Big fish
Blues Brothers
Cadena perpétua
Cisne Negro
Cuenta conmigo
Diario de un rebelde
Dogville
El caso Slevin
El club de la lucha
El club de los poetas muertos
El curioso caso de Benjamin Button
El Hundimiento
El indomable Will Hunting
El lobo de Wall Street
El Maquinisa
El Muro (The Wall)
El Padrino
El Perfume
El Pianista
El Show de Truman
En el nombre de la rosa
Enemigo a las puertas
E.T
Good Bye Lenin
Gran Torino
Hacia rutas salvajes
Happiness
Intocable
La caza
La ciudad de Dios
La chaqueta metálica
La fortuna de vivir
La Haine (El Odio)
La lista de Schindler
La mejor oferta
La naranja mecánica
La ola
La venus de las pieles
La vida de los otros
La vida es bella
Leaving las Vegas
Leviathan
Las consecuencias del amor
Los intocables de Elliot Ness
Las tortugas también vuelan
Mar adentro
Match point
Matrix
Memento
Million dolar baby
Mejor imposible
Mulholland Drive
Náufrago
Nebraska
No amarás
Novecento
Paris,Texas
Perdida
Philadelphia
Relatos Salvajes
Se puede hacer
Salvar al soldado Ryan
Senderos de Gloria
Seven
Shutter Island
Solaris
Tenemos que hablar de Kevin
Tesis
The Game
Trainspotting
Una historia del Bronx
Una jornada particular
Una mente maravillosa
Verano del 42
Whiplash
2001: Odisea en el espacio



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada